eTwinning – STOP PRESS! / eTwinning – ¡ÚLTIMAS NOTICIAS!

eTwinning –  STOP PRESS!

Our school, Helios, has been awarded with the eTwinning National Quality Label for the project “Knock, Knock, Who´s There?”.
The Quality Label is concrete recognition to teachers and schools of the high level of their eTwinning activities. For pupils, this offers a boost to their work efforts, and for the school in general, a public affirmation of their commitment to quality and openness in European collaborative work.

A project has to broadly achieve excellence in the following areas:

(1) Pedagogical Innovation
(2) Curricular Integration
(3) Communication and exchange between partner schools
(4) Collaboration between partner schools
(5) Use of technology
(6) Results, impact and documentation

This project, “Knock, Knock, Who´s There?” was carried out by 2nd Primary, 2013-2014, (now 3rd Primary, 2014-2015).
During the school year, the pupils have worked with other pupils from five different European countries.

Today, Wednesday, 10th September, a short ceremony has been held where the participating pupils have received their Diplomas.

Congratulations to all pupils who participated as well as parents who also collaborated.

eTwinning –  ¡ÚLTIMAS NOTICIAS!

El Colegio Helios ha sido galardonado con el Sello de Calidad eTwinning por el Proyecto ““Knock, Knock, Who´s There?”

El Sello de calidad es un gran reconocimiento para los profesores y sus centros escolares de la alta calidad de sus actividades eTwinning. Para los alumnos representa un estímulo a su esfuerzo y para la comunidad escolar, un reconocimiento de su compromiso de calidad y de su capacidad y disponibilidad para el trabajo colaborativo con otros centros europeos.

El Sello de Calidad se concede a los proyectos que alcanzan la excelencia en las siguientes áreas a grandes rasgos:

(1) Innovación pedagógica
(2) Integración en los planes de estudios
(3) Comunicación e interacción entre centros socios
(4) Colaboración entre centros asociados
(5) Uso de la tecnología
(6) Resultados, impacto y documentación

El proyecto colaborativo “Knock, Knock, Who´s There?” se llevó a cabo con los alumnos de 2º Primaria del curso pasado (actual 3º Primaria). Durante el curso y dentro del área de Inglés, trabajaron con alumnos de cinco países europeos.
Hoy miércoles 10 septiembre, hemos celebrado un pequeño acto con los alumnos participantes en el proyecto, para felicitarles y hacerles entrega de los diplomas que acreditan el premio.
Desde aquí, también queremos dar la enhorabuena a las familias por el apoyo y colaboración activa durante el proyecto.